논문명 |
후발 건설업체의 브랜드 마케팅 전략 / A Brand Marketing Strategy for A Construction Company to Extend its Market to the Apartment Construction |
저자명 |
양수영(Yang Soo-Young) ; 김경래(Kim Kyung-Rai) ; 신동우(Shin Dong-Woo) |
발행사 |
대한건축학회 |
수록사항 |
대한건축학회논문집 구조계, v.19 n.6 (2003-06) |
페이지 |
시작페이지(169) 총페이지(8) |
ISSN |
12269107 |
주제분류 |
시공(적산) |
주제어 |
브랜드 마케팅 전략 ; 아파트 브랜드명 ; 후발 건설업체//Brand marketing strategy ; Apartment brand name ; A construction company to expand its market to the apartment construction |
요약1 |
본 연구는 아파트 주택시장에서, 경쟁력 제고를 위한 필수요소로 인식되고 있는 브랜드 아파트 개발을 위해서 후발 건설업체 즉, 기존에 이미 건설업에 진출하여 토목공사나 아파트를 제외한 건축공사를 시행하고 있으며 아파트 사업분야에 추가적으로 새로이 진출하고자 하는 건설업체들이 어떤 전략을 가지고 현재의 아파트 브랜드 시장에 진출해야 하는 지에 대한 전략을 제시하고자 한다. |
요약2 |
The brand value of apartment which affects not only sale percent and profit but also the worth of real estate is raised as an important point of sale competition in the apartment market. But now the market is occupied by a few construction companies, which have well recognized brand. So it's difficult for a construction company without brand to enter the apartment market because of consumers' ignorance. Therefore, through case study of construction and industrial companies, this paper suggests a brand marketing strategy for a construction company to extend its market to the apartment construction, which consists of target market and positioning strategy, brand naming strategy, PR strategy, and distinct strategy. |
소장처 |
대한건축학회 |