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논문명 VMD에 따른 백화점 여성캐주얼 매장구성계획에 관한 사례연구 / A Study on Formation Plans of the Lady's Casual shop in Department store by Applying VMD
저자명 윤갑근 ; 이화숙 ; 한세민
발행사 한국실내디자인학회
수록사항 한국실내디자인학회 논문집, v.13 n.2(통권 43호) (2004-04)
페이지 시작페이지(150) 총페이지(9)
ISSN 12297992
주제분류 계획및설계
주제어 VMD ; Interior ; Dispaly ; Womens Casual ; Store Planning
요약1 이제 VMD는 유통업계에서 필연적으로 요구되는 판매전략 이다. 상품력이 선진국에 비해 열악한 국내 상황에서는 ‘상품을 판다.’라는 소극적인 사고. 즉, 단순히 물적 유통만이 아닌 소비자에게 지적, 문화적, 생활적 부가가치를 함께 제공하여야 하며 이것은 기업이미지의 차별화, 상품의 고급화 및 차별화, 판매전략의 선진화 방법 등을 사회와 소비자들이 요구하고 있기 때문이다. 즉, 변화하는 다양한 고객의 욕구를 충족시키기 위한 판매전략으로서의 실내디자인과 디스플레이의 역할은 상품의 물적가치의 전달에서 생활의 가치를 윤택하게 할 수 있는 가치로 확대되어가고 있다.
이에 본 연구는 VMD요소중 실내공간 및 상품연출의 사례를 조사하여 문제점을 파악하고 백화점 여성캐주얼 매장의 효과적인 VMD의 대안을 제시하기 위한 기초 자료로 삼고자 하는데 목적이 있다.
요약2 Customers demands seeking the variety and individualization in the rapidly changed consumption environment with these changes in the distribution market expect the environment in the shops providing the degage and abundant lives and environmental change in the environment of sale providing abundant values in the life other than simple sale of goods. More effective marketing strategies are desperately required for corresponding to these customers demands.
VMD is the consolidated visual plans for the emotional communication with customers through CI which is the visual element influencing customers visual environment, SI, interior and exterior designs, presentation of goods, advertising and marketing. This is the marketing strategy providing customers with joyful shopping space and enabling customers to get the information and characteristics of goods more effectively by means of visual elements in the comfortable environment of the shop and the main factor allowing the competitiveness differentiated from the competing companies.
To achieve these goals, we herewith suggest the effective VMD Strategy and alterative by applying VMD as the consolidated marketing communication to the Lady’s casual shop in the Hyundai department located in Gwangju after complementing problems found in the course of studying and analyzing the VMD Cases.
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