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논문명 브랜드 이미지 상승을 위한 쇼윈도우 디스플레이에 관한 연구 / 여성의류 매장 중심으로 / A Study on the Show Window Display For a Improving the Brand Image : Focusing on the Career Woman's Dress Shop
저자명 오승희 ; 한영호
발행사 한국실내디자인학회
수록사항 한국실내디자인학회 학술발표대회 논문집, 제 7권 1호 (2005-05)
페이지 시작페이지(110) 총페이지(6)
주제분류 계획및설계
주제어 쇼윈도우 디스플레이 ; 브랜드 이미지
요약1 기업은 소비자들에게 자사의 브랜드 이미지가 어떻게 인식되어지고 있는가에 따라 브랜드 성공 실패 여부가 판가름 될 것이다. 제품을 생산하고, 판매하는 것만이 과거 시장의 모습이라면 현대는 마케팅이 절실히 필요로 하는 시대로 변모하였다. 소비자의 수동적인 제품 구매형태가 아닌, 능동적으로 구매할 수 있게 제품의 브랜딩 전략을 수립하여 타사의 브랜드와 달리 효과적인 차별화 방안을 모색하여 브랜드 이미지를 만들어야 할 것이다.
요약2 Show window display is a technique of arranging goods for sales promotion, namely, motivating and inducing customers to purchase products. It is not simply exhibiting articles but a technical expression of values retained in exhibited articles and an integrated visual art comprehending color, lighting effect, the customers’ angle of vision, differentiation from neighboring stores, harmony with properties, assistive roles of relevant goods, and entire messages provided by these elements. Show window display plays the role of a medium that expresses brand images and attracts consumers. Through the medium, the company’s brand image is recognized and the recognition determines the trend of brand sales. Brand images planted to consumers seldom change, and wrong recognition affects not only the brand image but also the company image. The present study purposed to suggest show window display employing brand images different from traditional show window display, to examine the effects of brand images on consumers’ intention to purchase, and to propose display design.
소장처 한국실내디자인학회
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