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논문명 마케팅 전략을 기본으로 한 실내공간의 브랜드화에 관한 연구 / Spa와 Cosmetic을 중심으로 / A Study on Brand of Interior space on the Basis of Marketing Strategy
저자명 김현정 ; 안희영
발행사 한국실내디자인학회
수록사항 한국실내디자인학회 학술발표대회 논문집, 제 9권 1호 (2007-05)
페이지 시작페이지(248) 총페이지(7)
주제분류 계획및설계
주제어 마케팅 ; 실내공간 ; 브랜드 ; 스파 ; 화장품 ; Marketing ; Interior space ; Brand ; Spa ; Cosmetic
요약1 본 연구에서는 최근 실내공간의 마케팅전략을 기본으로 그 내용에 따라 체계화하고, 이를 바탕으로 실내 공간에 스파(spa)와 화장품을 중심으로 브랜드들의 사례를 분석 평가하여 새로운 실내공간의 브랜드화를 연구하고 경쟁력 있는 실내공간디자인을 수립하기 위한 기초 자료를 제시하고자 한다.
요약2 A center of economy, during last 50 years, has been transferred from production into consumption and a new consumption culture has been made by changing from reasonable trend into subjective and psychological trend. In the past, an interest of consumers was to possess things, however, in present, an interest of them is mental value and satisfaction to experience various cultures, to focus value and meaning human's life, and to realize desires. According to this trend, society's interest on interior design has continuously increased. Social phenomenon to make a serious consideration of design management and value is rushing with various brands on the basis of marketing strategy. In this kind of era, interior designers also should try to make interior design area brand through long, objective and systematic marketing plan. Therefore, this research shows differentiation strategy to make interior design brand on the basis of marketing strategy with theoretical background through literature study, and presents an example of spa and cosmetic beauty salon - current new consumption culture - on the basis of marketing strategy.
소장처 한국실내디자인학회
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