논문명 |
아파트 브랜드 선호도 요인 비교에 관한 연구 / 수도권지역과 시 단위지역 중심의 선호도 비교 / The Research on the Preference Factors of Apartment Brand |
저자명 |
신한우 ; 김대원 ; 김광희 ; 강경인 |
발행사 |
한국건축시공학회 |
수록사항 |
한국건축시공학회 논문집, v.8 n.1(통권 제27호) (2008-02) |
페이지 |
시작페이지(77) 총페이지(6) |
ISSN |
15982033 |
주제분류 |
시공(적산) |
주제어 |
아파트 브랜드 ; 거주 만족도 ; 브랜드 이미지//Brand of apartment ; dwelling satisfaction ; brand image |
요약1 |
본 연구는브랜드 아파트에 대한 두 지역(수도권지역과 시 단위 지역)간의 브랜드 아파트에 관한 거주자 인식 조사를 실시하여. 두지역간의 각각 브랜드 아파트의 어떠한 요소가 소비자들에게 있어 구매의사에 결정적인 영향을 주는지 파악하고자 한다. 이를 통하여 기업에서는차 후 기업의 마케팅전략 수립에 있어서 기초 자료로 활용되어 질 수 있을 것으로 사료된다. |
요약2 |
In the housing market, the construction company started to recognize the importance of the brand power since 1998. Many brand names of apartment construction company have newly formed and many apartments are representative of the brands of construction company by quality of apartment construction and service after hand apartment over to owner with many other elements of their brands. According to these trends in the housing market, it should be also interested in improving the value of brand name in apartment construction. The former researches have been achieved several topics in only a specific target market about the distinction of apartment's plan, the examination of preference, and the satisfaction survey of inhabitants etc. But construction company don't have developed any available marketing strategy according to construction location and regional characteristics. Nowadays, they should be interested in improving the value of apartment brand. Therefore, this research was conducted by interviewing and surveying preference factor, which factors are considered by consumer when consumers purchase apartment house, to compare the two regions such as Metropolis and Cities. The purpose of this research is to provide the preference trend of apartment house in the future to construction company by comparing consumer's preference examination. |
소장처 |
한국건축시공학회 |