뒤로 원문보기 | 미리보기 [ 원문보기시 소비되는 포인트 : 100 포인트 ]
논문명 체험 마케팅을 적용한 서점공간 연출특성과 선호도에 관한 연구 / 중국 서점 사례를 중심으로 / A Study on Preferences and Producing Spacial Bookstores Space Applied to Experiential Marketing - Focusing on Bookstores cases China -
저자명 석영 ; 윤갑근
발행사 한국문화공간건축학회
수록사항 한국문화공간건축학회 논문집, 통권 제42호 (2013-06)
페이지 시작페이지(25) 총페이지(12)
ISSN 1738818X
주제분류 계획및설계 / 도시
주제어 체험마케팅 ; 서점공간 ; 선호도 ; 공간연출//Experiential Marketing ; Bookstore Space Direction ; Preferences ; Space Direction
요약2 Books can bring people together and build connections where our ideology and places differs, As a result, the spaces in bookstores which exists as a typical culture spaces should attract the attention of interior designers, In the fast-developing internet age, it is every culture scholar's dream of bring readers back to the bookstores. These days, corporations devote all their energies making experiencing presentations in the shores to make them look fresh and interesting. Concept and quality of main text experience marketing with character from representative book store shop space of China the burglar and application crime prevention of experience marketing production, the space quality back question investigation it leads and directivity the space expression production for a book store shop interior space establishment and a discrimination with the base which about under analyzing will reach positively concretely the low of escape in central purpose of the research which sees the thing.When the "experience" as a bookstore display space is the added value of products and the display effect to the person's emotional interaction are and important book store space, as people and cultural life important space, "the experience type design way" into the book store space, make consumers through the visual and audio tactile and emotional heart robot catch provide a full of interest change space, To the bookstore sells the space design plan and experience marketing is of great significance.
소장처 한국문화공간건축학회
스크랩하기
추천문헌 이 논문을 열람하신 아우릭 회원님들이 많이 열람하신 논문을 추천해 드립니다.
문화공간으로서 서점에서 나타나는 제3공간적 특성과 이용행태에 관한 연구
김미지(Kim, Mi-Ji) ; 백진(Baek, Jin) - 한국문화공간건축학회 논문집 : 통권 제63호 (201808)
[시론] 4차 산업혁명 시대, 건축의 대응
이명식(Lee, Myung-Sik) - 건축(대한건축학회지) : Vol.61 No.05 (201705)
이용자 체험에 따른 서점 공간의 표현특성 연구
문은미(Moon, Eun-Mi) - 한국실내디자인학회 논문집 : Vol.25 No.5(통권 118호) (201610)
렘 쿨하스와 카즈요 세지마 건축에서 나타나는 프로그램의 조직과 공간구성 방법의 비교분석
권경민 ; 김종진 - 한국실내디자인학회 논문집 : v.16 n.6(통권 65호) (200712)
[특집] 국내 친환경 건축물 사례 분석
정지나 ; 김용석 ; 이승민 - 그린빌딩(한국그린빌딩협의회지) : v.9 n.1 (200803)
체험요소에 의한 대형서점의 문화 공간 조사
리금희(Li, Jin-Ji) ; 김남효 ; 김주연 - 한국실내디자인학회 학술발표대회 논문집 : 제16권 2호 (201411)
프로그램과 다이어그램의 적용을 통한 건축 형태 생성 연구
윤혜경(Yoon Hae-Kyung) ; 김주영(Kim Ju-Young) ; 홍원화(Hong Won-Hwa) - 대한건축학회논문집 계획계 : v.26 n.02 (201002)
건축·도시공간의 현대적 공공성에 관한 기초 연구
염철호 ; 심경미 ; 조준배 - 연구보고서(기본) : 2008 n.8 (200902)
대형 서점 공간의 체험 마케팅 특성에 관한 연구
이원정(Lee, Won-Jung) ; 박서준(Park, Suh-Jun) - 대한건축학회 학술발표대회 논문집 : Vol.38 No.2 (201810)
사용자 체험을 바탕으로 한 오프라인 서점 독서공간 디자인 연구 - 청년층 사용자를 중심으로 -
유단경(Liu Dan-Qiong) ; 파트리샤쿠아린(Patricia Quarin) ; 남경숙(Nam Kyoung-sook) - 한국실내디자인학회 학술발표대회 논문집 : 제20권 2호 (201810)