뒤로 원문보기 | 미리보기 [ 원문보기시 소비되는 포인트 : 100 포인트 ]
논문명 실거주자를 대상으로 한 국내 주택시장의 CRM(고객관계관리) 현황 및 만족도 분석 / A Current Status and a Satisfaction Analysis of CRM(Customer Relationship Management) in the Housing Market targeting Actual Residents / 제3분과 : 정보기술혁신
저자명 임수진
발행사 한국건설관리학회
수록사항 전국 대학생 학술발표대회 논문집 (2013-11)
페이지 시작페이지(271) 총페이지(4)
주제분류 시공(적산)
주제어 아파트 마케팅 ; CRM ; 고객만족 ; Marketing for Apartments ; CRM ; Customer Satisfaction
요약1 우리나라의 생산가능인구(20-64세) 2017년부터 감소할 것으로 예측되며, 이것은 향후 주택 시장의 장기 침체의 가장 주요한 근거로 제기되고 있다. 또한, 주택의 공급도 이미 과잉된 상태이며, 수도권의 경우는 미분양 아파트로 가득 차있는 상황이다. 따라서 이러한 부진한 거래에서 벗어나기 위하여, 다른 산업과 명확한 차이가 있는 건설 산업에 적합한 CRM(고객 관계 관리)에 대하여 알아보고자 하였다. 설문조사를 바탕으로 국내 주택시장에서, 실제 거주자들이 필요로 하는 고객 관리가 무엇인가에 대하여 알아보았다.
요약2 At the prospect of population in Korea, it is predicted that working-age population is reduced beginning in 2017, this has been raised as the most principal basis of long-term stagnation in the coming housing market. Also, Supply of housing is an excessive situation already, in the case of a metropolitan area, it is a situation that unsold apartments are full. In the present housing market in Korea, housing sales price in the nationwide has fallen since so it is mired in a sluggish trading. In this study, I look into characteristics and current status of proper CRM in the construction industry with a clear difference between other industries. After analyzing about something with the customer management the real residents need, I will suggest plans to advance the CRM in the construction market of Korea.
소장처 한국건설관리학회
스크랩하기